Catàleg de formació eduativa
Situacions d'aprenentatge al batxillerat
- El nou currículum
- Procés de programació
- Com plantejar cada apartat de la situació d'aprenentatge
- Un cas pràctic
Durada: de 5 a 10 hores
Programació i avaluació per competències a l'FP
- Titulacions LOE
- Programació general
- Programació de mòduls professionals
- Programació d’unitats formatives
- Metodologies actives d’aprenentatge
Durada: de 20 a 30 hores
Programar El nou mòdul de síntesi/projecte
- Treball d’equip docent
- Metodologies
- Model de programa
- Avaluar
Durada: 20 o 30 hores
Programar semipresencialitat
- Tipus de competències
- Importància de l’equip docent
- Programar activitats no presencials
- Metodologies actives d’aprenentatge
- Avaluació
Durada: 10 hores
Creació d’activitats transversals
- Equip docent
- Planificar activitats transversals
- Organització
Durada: 8 hores (4 no presencials, i 4 presencials)
Dirigit a equips docents sencers per incorporar RA’s del MP d’EIE a les activitats de la resta de MP
Taller per a alumnat: 7 consells per emprendre
- Ubicar el negoci al mercat
- Diferenciar-se de la competència
- Identificar ninxo de mercat
- Prototipar
- Definir idea de negoci (Business model canvas)
- Validar les idees
- Posar nom al negoci
Durada: 5 hores
Taller per a alumnat: Prototipatge
- Raó de ser del prototip
- Tipus de prototip
- Activitat pràctica
Durada: 4 hores (4 no presencials, i 4 presencials)
Presentació de propostes comercialitzables
- Comunicació oral
- Tipus de presentacions orals
- Consells per millorar l’exposició
- Activitats pràctiques.
Durada: 8 hores
En finalitzar l’activitat cada participant rebrà una avaluació acompanyada de la gravació de les seves exposicions orals
Taller: Presentació de propostes comercialitzables
- Comunicació oral
- Tipus i característiques de presentacions orals
- Activitats pràctiques.
Durada: 4 hores
Projectes d’innovació com a eina formativa
- Projectes d’innovació
- Com treballar-los a l’aula
- Gestió de projectes innovadors
- Avantatges
- Superar obstacles
- Recompenses
Durada: a triar entre 15 i 20 hores.
Organització de centres per impulsar metodologies
actives d’aprenentatge
- Gestió del professorat
- Gestió d’espais
- Horaris
- Propietat intel·lectual i industrial
Durada: 15 hores
Dirigit a equips directius
Motivació de l’alumnat
- Introducció
- Aspectes clau en l’alumnat
- Aspectes clau en el professorat
- Moments per motivar l’alumnat
- Llistat de motius
- Encaix a la programació
- Estratègies conjuntes
Durada: 10 hores
Equips docents
- De grup de docents a equip docent
- Estratègia pel cicle formatiu
- Programació del cicle formatiu
- Disseny d’activitats
- Com dinamitzar les sessions
- D’abocador de continguts a entrenador de competències
- Avaluació permanent i contínua
Durada: a triar entre 60 i 100 hores
Condició: En aquest curs es treballa amb un equip docent durant tot un any, compaginant sessions d’equip docent i sessions amb un/a professor/a, tant a l’aula, com per dissenyar i preparar activitats
Concursos de reptes
- Bases del concurs
- Anàlisi dels actors del territori
- Formació del professorat: Tècniques de resolució del repte
- Definició del/s repte/s amb els actors del territori
- Dinamització de la jornada. Inclou la formació de l’alumnat durant la jornada
- Avaluació
Durada: En funció de cada concurs